marți, 18 octombrie 2016

Ceai in Sahara - Paul Bowles (citate - 1)




Poate ca intr-o zi avea sa o vada. Intre timp insa, atatea luni pretioase isi urmau cursul, irosite! (pag. 41)

-- Tu unde o sa dormi? intreba Port.
-- Aici pe jos, langa tine, spuse ea. (pag. 190)



De ceva vreme am inceput sa imi notez propozitii, fraze, paragrafe din cartile pe care le citesc. Uneori acestea ajung in postarile de pe blog. Spre deosebire de alte carti, am constatat ca Ceai in Sahara a umplut foarte multe randuri in fisierul cu citate.

Ecranizarea romanului lui Paul Bowles, Ceai in Sahara, poarta titlul original, The Sheltering Sky (link-ul corespunde postarii in engleza). Pe acest blog, postarea similara poarta numele Doar noapte. La mai mult timp dupa vizionarea filmului am gasit cartea publicata de Editura Polirom in cadrul seriei (sau colectiei) Esential, cartea fiind indisponibila la momentul vizionarii.

Ca dramatism si tragism al desfasurarii evenimentelor din roman (scrisesem "actiunii", dar acesta e un termen prea activ pentru ceea ce se petrece printre randurile cartii), as asocia talentul de romancier al lui Bowles cu cel de regizor al lui Aronofski. Si asta nu la modul general, Ceai in Sahara fiind prima carte a lui Bowles care imi pica in mana, ci la modul particular al asocierii romanului Ceai in Sahara cu filmul The Fountain. Poate mai potrivita ar fi comparatia roman - film, dar va veni si randul acestei comparatii. La filmul The Sheltering Sky (in distributie Debra Winger si John Malkovich) nu am regasit in film decat o vaga nuanta din esenta sentimental-emotionala a romanului... Durata limitata a filmului e o scuza plauzibila...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu